PIECZYWO ŚNIADANIOWE "FIT"

Zobacz .pdf Drukuj kartę

PIECZYWO ŚNIADANIOWE "FIT" mocnoziarniste, mix 50%

 

Pieczywo śniadaniowe „FIT” to 50% mieszanka bogata w różnorodne płatki zbożowe (pszenne, żytnie, owsiane, jaglane, gryczane i quinoa (komosy ryżowej)) aromatycznych słodów, ziaren słonecznika i lnu, odpowiednio przygotowanej mąki jęczmiennej, wzbogacona śliwką z prawdziwego polskiego sadu. Zalecana szczególnie osobom dbającym o zdrowie i figurę. Pamiętającym o tym, że prawidłowy pierwszy posiłek (pierwsze śniadanie) to pozytywny zastrzyk energii na cały dzień.

 

Opakowanie: 10 kg lub 25 kg

 

 

Receptura:

Mieszanka "FIT"           5 kg

Mąka pszenna typ 750  3 kg

Mąka żytia typ 720       2 kg

Drożdże                    0,3 kg 

Woda                    6-6,5 l

Miszankę zalać 5 l wody i odstawić na 1-1,5 godz. Dodać mąkę , drożdże i pozostałą ilość wody. Przygotować ciasto. Formować bułki. Wypiekać.

„FIT” pomaga regulować procesy trawienne. Zawiera dużą ilość błonnika i mikroelementów. Zawarte w jej składziepłatki komosy ryżowej to znakomite źródło łatwoprzyswajalnego białka.

Quinoa była podstawowym pokarmem w państwach Inków i Azteków. Niezwykle przez nich ceniona, została nazwana "matką zbóż". Quinoa rozgrzewa i wzmacnia ciało. Zalecana szczególnie osobom ze skłonnością do przeziębień. Wzmacnia nerki. W porównaniu z innymi zbożami, posiada największą zawartość białka. Zawiera więcej wapnia niż mleko i najwięcej tłuszczów spośród wszystkich zbóż. Stanowi bardzo dobre źródło żelaza, fosforu, witaminy E i witamin z grupy B.

Płatki jaglane to bardzo dobre źródło witamin z grupy B. Uzupełnianie ilości tych witamin w organizmie, jak wiadomo, najlepiej służy osobom zestresowanym, podobnie jak magnez bowiem, niezbędne są one dla prawidłowego funkcjonowania układu nerwowego. Niebagatelną informacją dla pań jest także przypomnienie, że niedobór witamin z grupy B w codziennej diecie może powodować kłopoty z cerą, włosami i paznokciami. Płatki jaglane zawierające kwas krzemowy pomagają na zwiotczałe w procesie odchudzania tkanki. Zawierają one również trochę witaminy E również dużo wapnia, potasu i fosforu, a także cały szereg mikroelementów, m.in. żelazo, mangan, cynk.

Płatki gryczane duża zawartości związków mineralnych i witamin powoduje, że płatki gryczane zalecane są w żywieniu dzieci, a także osób ze schorzeniami przewodu pokarmowego Zawierają dużą ilość skrobi, nieco cukrów, dużo białka, tłuszcze, kwasy (jabłkowy i cytrynowy), witaminy B1, B2, P i PP, wreszcie całą gamę soli mineralnych (żelazo, nikiel, kobalt, wapń, fosfor, miedź, cynk, bor i jod).

Płatki pszenne rodzaj zbóż z rodziny wiechlinowatych. Pochodzi z południowo-zachodniej i środkowej Azji. Wyróżnia się około 20 gatunków pszenicy. Oprócz jęczmienia jest najstarszym zbożem chlebowym uprawianym od co najmniej 6 tysięcy lat. Zajmuje pierwsze miejsce w światowej produkcji zbóż.

Płatki owsiane zwykłe zawierają w 100 gramach, średnio: 11,9 grama białka, 69,3 grama skrobi, 1,1 grama błonnika, 1,6 grama składników mineralnych, 0,5 miligrama witaminy B1, 0,15 miligrama witaminy B2, 0,9 miligrama witaminy B3 (PP), 0,2 miligrama witaminyB6 woda.

Płatki żytnie Ze zbóż chlebowych żyto , o szczególnie interesującym składzie chemicznym i wysokiej wartości fizjologiczno-żywieniowej jest zaliczane do grupy surowców o charakterze profilaktycznym w zwalczaniu chorób cywilizacyjnych takich jak choroby układu krążenia, miażdżyca, otyłość.

Żyto jest bogatym źródłem witamin grupy B oraz witaminy E a także składników mineralnych (wapnia, magnezu, cynku, żelaza, fluoru, jodu).